Reklama dźwignią handlu!

To, że reklama jest dźwignią handlu, wiadome jest nie od dziś. Okazuje się, że już najstarsze Mezopotamskie sklepy, miały swoją reklamy. Skoro robiono to tysiące lat temu na bliskim wschodzie, to oznacza, że marketing, jako ludzkość mamy wpisany w DNA. Każdy handlarz i przedsiębiorca wie, że bez dobrej promocji i rozgłosu, nie ma sukcesu. Z tego powodu powstaje coraz większa liczba agencji reklamowych i wszelkich nowych zawodów, które zajmują się skutecznym promowaniem. Warto pamiętać, że skoro reklamowanie swoich usług, czy dóbr działa od tak długiego czasu, to jest to coś, co na pewno się nie zmieni. Skoro się nie zmienia, to trzeba być tak innowacyjnym, jak to tylko możliwe, żeby zapaść w pamięć i zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Jedna z zasad marketingu mówi, że należy się wyróżnić albo zginąć. Nie da się ukryć, że rozpoznawalność, jest głównym czynnikiem, dzięki któremu osiąga się sukces. Jeśli jest się dobrym rzemieślnikiem, którego nikt nie zna, to choćby robiło się najlepsze produkty na świecie, to i tak ma się marne szanse na rychły sukces. Musi być głośno, żeby był ruch, a gdy jest ruch, to są i pieniądze. Marketing dokładnie tak działa.

Internet, czyli niekończący się bazar.

Ogromną zmianę w marketingu, spowodowało pojawienie się globalnej sieci zwanej Internetem. Okazało się, że jest to kolejne miejsce w którym można umieszczać swoje usługi i produkty. Internet w Polsce ma około 20 lat i w ciągu tych dwóch krótkich dekad, stał się najważniejszą platformą marketingową. Przed pojawieniem się sieci, marketing polegał na rozsławianiu danej marki, sklepu, produktu czy usługi, gdzie się tylko dało. Reklamy drukowano i starano się ściągnąć klientów z ulic oferując atrakcyjne rabaty.
Dziś wszystko dzieje się w sieci. To tutaj toczą się interesy i to tu potencjalni klienci podejmują decyzję odnośnie skorzystania z usługi, czy zakupienia produktu.
Nikogo to już nie dziwi, ponieważ jako ludzkość, bardzo przyzwyczailiśmy się już do Wujka Google. Dziś szukając materiałów budowlanych, nie dzwonimy po znajomych, czy nie przeglądamy książek telefonicznych (swoją drogą, jest to już dzisiaj kompletny archaizm) tylko wpisujemy w Google hurtownia budowlana i w mgnieniu oka, wyskakuje nam cała gama hurtowni, które są najbliżej nas. Należy pamiętać o tym, że technologia i świat idzie mocno do przodu i jeśli nie poddamy się tym zmianom, pod względem przedsiębiorczym, to po prostu przestaniemy istnieć na rynku, ponieważ dzisiaj biznes przeniósł się do sieci, czy nam się to podoba, czy nie.

 

Author: gladziegipsowe.com.pl